Vleka z vlečno vitlo

Mar 8th, 2012 | By | Category: Jadralno letalstvo
Motor vitle ima 8 cilindrov, 4.000m3, 2 bobna za jeklenico, ki omogoča dvig dvosedega letala do 200 – 250m.

Jadralna sekcija Letalskega centra Maribor po dolgih letih ponovno uvaja šolanje jadralnih pilotov s pomočjo vlečne vitle. V Sloveniji tak način šolanja ni razvit vendar zaradi visokih cen goriv postaja šolanje z vlečno vitlo bolj ekonomično in dostopno vsakomur, ki želi opraviti izpit za pilota jadralnega letala.

Šolanje s pomočjo vlečne vitle pomeni 50% nižji strošek kot štart z aerovleko. Vitla ima 8 valjev, 4000 ccm, dva bobnana na katerih sta naviti vlečni pletenici, ki omogočata vleko dvosedežnega letala na višino 200 do 250m.

Šolanje športnih pilotov jadralnih letal poteka pod nadzorom izkušenih jadralnih pilotov inštruktorjev s tem pa je zagotovljena maksimalna varnost učencev.

Letalski center Maribor oziroma jadralna sekcija ima na voljo za primere šolanja dve novi šolski letali Grob G103a Twin Astrir II Acro, ki sta nadomestila legendarna šolska jadralna letala z imenom Blanik. Bistvena prednost letal Twin Astir je material saj sta zgrajena iz kompozitnih materialov kar omogoča bistveno daljšo življenjsko dobo (12 000 ur) v primerjavi  z letali tipa Blanik (3750ur). Zaradi kompozitnih materialov je tudi vzdrževanje preprostejše. Prednost teh letal je tudi ta, da se po letalskih lastnostih zelo približajo enosedežnim jadralnim letalom, kar je bistveno za nadaljevanje šolanja športnega pilota jadralnega letala, ko le ta spoznava nove oblike letenja na daljših preletih.

Video: Zgodba o vitli….

Tags: , , ,

Leave a Comment