Bol na Braču – šolska ruta z letalom Virus podjetja Pipistrel

Nov 29th, 2012 | By | Category: Ultralahko letalstvo

 

 

 

 

 

 

 

Šolska maršruta z ultralahkim letalom Pipistrel na otok Brač – 24.7.2012

Pot tja:

Učitelja letenja, Hriberšek Roberta, sem nahecal, da odletiva na daljšo šolsko ruto v tujino, natančneje na otok Brač, kjer je bil naš Član, jadralni pilot in predsednik jadralne sekcije Letalskega Centra Maribor, Aleš Rudl, na dopustu z družino. Z Alešem sva bila zmenjena, da mi posodi svojo Windsurf opremo, da  bom lahko tudi malo Windsurfal :mrgreen:

Na letalsko ruto sem se temeljito pripravil; kupil sem 2 plastificirana zemljevida, oz. 2 laminirani letalski karti z oznakami SE EUR 2 in SE EUR 3. Karti sem razgrnil po celi dnevni sobi in zrisal ruto. Učitelj letenja mi je naročil, naj ruto splaniram kjer želim, tam bova pa letela! Uff, to je bil zame velik iziv. Odločil sem se, da letalsko ruto planiram po priporočenih adria rutah, ki so začrtane na kartah.  Nihče mi še ni pojasnil, do tega trenutka, zakaj te rute obstajajo in kaj splohk so… Pa vendar se mi je nekako zdelo smiselno, da jih uporabim pri načrtovanu svoje rute in ta odločitev se je kasneje pokazala kot modra odločitev, saj sem imel na sami poti zelo malo dela z javljanjem kontrolam letenja. Presenetljivo dolgo sem letel brez stika s kontorlami, nihče ni od mene nič zahteval, prestavit sem moral le z ene na drugo frekvenco kontrole pri prehodu z enega na drugo območje. Kurze sem meril in računal celo soboto, ni bilo malo dela. Vse sem večkrat preveril, da slučajno ne bi prišlo do napake in to mo je vzelo dodatni čas. Vedel sem, da mi učitelj zaupa, da bom naredil vse tako kot je potrebno in se ne bova “zgubila” 😆  zato ga nisem hotel razočarati.

Pot sem planiral iz Maribora preko Postojne in Portoroža do Umaga, Novi Grada, Poreča, Vrsarja, kjer sva sekala istro in v bližini Rabca odletena čez Mali in Veliki Lošinj mimo Unij, Zadra, Splta (vmes prelepi Cornati) do Hvara in nato, čez  na Brač. Do cilja sva potovala 3 ure in 3 minute.  Učitelj letenja z mojim pristankom ni bil preveč zadovoljen, saj sem bil previsok, vse mi je bilo čudno, najprej iz morske gladine penjanje na hrib, kjer se nahaja letališče in nato pristanek na vrhu hriba, kjer se nahaja letališče.  Imel sem občutek, da sem nizek, zaradi varnosti sem letel rajši malo višje 😛

Takoj po pristanku se je prikazalo vozilo folow me in naju je sparkiralo. Vmes je kontrolor vprašal ali želiva tankati gorivo; preverila sva gorivo in se odločila da ne. Kontrolor je bil začuden, kako dolgo ruto bova odletela brez dodatnega polnjenja rezervajev in že spraševal po znamki in tipu letala. S ponosom sem povedal, da gre za slovenskega proizvajala Pipistrel 😆

Letalo sva privezala na za to določeno mesto in opravila carinski pregled. Jadralni pilot, Aleš naju je že čakal z avtomobilom in skupaj smo preživeli nekaj urc na plaži, sam sem tudi sprobal Alešev windsurf, z učiteljem letenja sva pojedla kosilo in mudilo se nama je nazaj na letališče, saj se je letališče ob 16 uri že zapiralo.

Nazaj sem zastavil na srečo krajšo pot 😛

Kako je zgledal jutranji polet proti Bolu ?

Z učiteljem letenja sva se dobila že zgodaj zjutraj, pripravila letalo, ga zelo dobro pregledala, natočila olje in gorivo, ter prečkala glavno vzletno pristajalno stezo na letališču Maribor iz Letalskega Centra Maribor do carine; pobrala sva vse stvari iz aviona in opravila carinski pregled. Pred tem sva oddala plan letenja (flight plan) v papirnati obliki. Učitelj letenja je želel,  da povadim tudi to, saj sem do sedaj flight plan vedno oddajal preko telefona. Prijazna teta na Ari Maribor mi je seveda pomagala. Učitelj letenja me je napotil še do Meteo službe, kjer sem se pozanimal o vremenskih pogojih na planirani ruti. (Odkrito povedano nisem vedel, kaj mi stric v Meteo službi kaže in govori, to, da glede vremena na moji planirani ruti ni bil nič zaskrbljen mi je zadostovalo – pred tem sem vreme seveda preveril tudi sam preko aplikacije na iPhone-u, kjer je vse v prijazni obliki…).

Končno sva poletela.

Do tja sva spila vsak eno 0.5l plastenko vode, sabo sem vzel 3 plastenke, učitelj letenja je bil zaskrbljen, da ne bo težal z malo potrebo med letom 👿

Maršruta LJMB – LDSB VIRUS Pipistrel S5 – PEW 24.06.2012 09:00 12:03 03h 03m

Pot nazaj:

Ob 16 uri naju je Aleš dostavil na letališče, odločila sva se, da zaradi varnosti natankava dodatnih 30l goriva, ker ni bilo super goriva, sva tankala letalskega 100LL, teti v pisarni sem plačal gorivo, ter pristajalne taxe (cca. 20 eur je bila pristajalna taxa), seznanila me je še z vremenom in kmalu sva bila v zraku. Z letališča sva poletela in se takoj  začela spuščati na 1500 ft, saj naju je kontrola Split držala nisko nad morjem….

Nazaj sva letela mimo Vodic do Vinjeraca kjer sva opravila nekaj slik iz zraka – www.apartma-vinjerac.com nato proti Pagu, mimo Krka proti Novemu Mestu in domov v Maribor. Carinska služba je delala le do 19 ure, tako da sva ujela “zadnji vlak” za carinjenje. Policist in carinik naju je pričakal kar zunaj, saj so že zapirali in niso preveč komplicirali.

vinjerac

Na poti nazaj sva imela težave s hidracijo, vroče je bilo, imela pa sva le 1 flaško 0.5l vode, ki sva jo bratsko delila in predvsem šparala, pila po majhnih požirkih 😥

Maršruta LDSB – LJMB VIRUS Pipistrel S5 – PEW 24.06.2012 15:45 18:22 02h 37m

Sam sem preživel eno zelo lepo dogodivščino, od rute sem odnesel zelo veliko, letel sem skoz po karti in po ročno zmerjenih  kurzih, ki so skoraj do doma štimali v nulo, orjentiral sem se po otočkih, po različnih orjentirjih, dobil sem ogromno samozavesti v svoje znanje, ki sem ga pridobil tekom šolanja, tako, da sedaj, ko že imam licenco lahko mirno odletim na dalšo ruto v tujino s precej samozavesti.

Moj učitelj letenja, Hribršek Robert,  nad ruto ni bil preveč navdušen, saj je trpel v vročini ob pomankanju vode in komaj čakal, da se vrne domov k svojemu dekletu, ki ga je že nestrpno čakalo twisted 😈

Rad bi spodbudil vse učence, da se odločijo za dalšo ruto v tujino, ker se bodo zelo veliko naučili in pridobili predvsem veliko samozavesti, ki jim bo prav prišla v prihodnji samostojni letalski “karieri”

Napisal: Pilot Bojan V.

Nekaj slik:

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Comment